Promotiemateriaal bedrukken is beter dan een folder
Promotiemateriaal laten bedrukken is de manier bij uitstek voor een ondernemer om een mooi visitekaartje achter te laten bij de klant. Die komt immers bij veel bedrijven. Die bedrijven hebben allemaal hetzelfde soort foldertjes wat ze aan de klanten willen meegeven. Daarmee schiet men hun doel voorbij. Dat doel is immers dat een klant naar de website gaat. Dat doel wordt gemist wanneer de folder op de stapel met promotiefolders belandt. Wie ervoor kiest om eigen promotiemateriaal te laten bedrukken neemt dan ook een wijs besluit.

Waarom een giveaway interessanter is
Een giveaway is een item wat doorgaans net wat duurder is dan een folder om mee te geven aan de klant. Toch kan een slimme ondernemer beter dit soort gadgets laten bedrukken in plaats van folders. Een gadget die bestemd is voor op het bureau van de klant zal doorgaans in het zicht komen te staan. Op het moment dat er een bestelling voor een product moet worden gedaan zal men doorgaans eerst kijken bij de zaken op het bureau. Een giveaway met jouw bedrijfsnaam en website erop is dan ook een mooie reclame. Het geeft aan dat jij interesse toont in je klanten en dat je met praktische oplossingen komt.

Een grote hoeveelheid is interessanter
De handel in promotiemateriaal is zodanig samengesteld dat het altijd handig is om een grote hoeveelheid tegelijk te bestellen. Het is dan ook een goed idee om de opdruk zo neutraal mogelijk te houden. Een slogan is altijd een mooie blikvanger maar de reclameactie van de week erop plaatsen is een minder geslaagd idee. Een grote hoeveelheid, vanaf ongeveer 50 a 100 items, is een interessantere aanschaf dan een kleine hoeveelheid tot 50 stuks uit spaarzaamheid.