Gaat je bedrijf binnenkort verhuizen? Of wil je een nieuwe onderneming opstarten? Dan moet je aan ontzettend veel dingen denken. Zo ook het inrichten van de computers. In dit korte artikel lees je drie tips, zodat jij en je collega’s een goede digitale infrastructuur krijgen.

1.)   Kies voor Metro Ethernet Connect

Heb je weleens van Metro Ethernet Connect, oftewel MEC, gehoord? Dit is een netwerk waarbij je verbonden raakt tussen meerdere vestigingen. Met Metro Ethernet Connect wordt er verbinding gemaakt zonder tussenkomst van een router. Een router laat twee netwerken met elkaar verbinden. MEC is ter vervanging van de langzamere WAN-technologie gekomen.

Het voordeel van een Metro Ethernet Connect is dat je meerdere datacenters met elkaar verbindt en heeft men dankzij de cloud overal de toegang toe.

2.)   Gebruik zo min mogelijk ordners

Probeer zoveel mogelijk digitaal op te slaan. Dit is namelijk gemakkelijk terug te vinden. Hiervoor is het zaak om een goede mappenstructuur op te zetten.

Verder is het aan te raden om een standaardontwerp met de medewerkers te delen. Voor ieder klantproject kunnen de medewerkers een ontwerp hiervoor aanmaken.

3.)   Een printer heb je altijd nodig

Tot slot kan je, ondanks de digitalisering, niet om een printer heen. Werk je in een groot bedrijf? Dan is het slim om te werken met en pasjessysteem. Hierdoor blijft er niet onnodig veel printwerk liggen. Middels een pasje log je in en selecteer je het geprinte bestand. Vervolgens print je het stapeltje uit.

Wil je besparen op je printkosten? Kies dan standaard een lettertype uit dat niet al te veel inkt verbruikt. Zo is Arial een vrij ‘dure’ lettertype. Calibri en Century Gothic zijn een stuk voordeliger.

Hierboven staat een greep uit de adviezen voor een geschikte digitale werkplek. Ga altijd bij jezelf ten rade of je wel efficiënt werkt. Uiteindelijk draait het toch om geld!